- 14-10-2006 – Zatramwaje Nowaka -


W związku z pracami przygotowawczymi do przebudowy skrzyżowania ulic Warszawskiej, 1 Maja, Granicznej i Nowogranicznej w Katowicach w dniu 14 października 2006 r. w godz. 6:00-24:00 nastąpiła przerwa w kursowaniu tramwajów na odcinku Katowice Rynek - Zawodzie Zajezdnia. Poszczególne linie tramwajowe kursowały następująco:
            LINIA NR 7 – Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski;
            LINIA NR 14 – została podzielona na dwa odcinki: Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie Zajezdnia oraz Katowice Plac Wolności - Rynek -
            Wełnowiec
Plac Alfreda
            LINIA NR 15 – Szopienice Pętla – Zawodzie Zajezdnia (kursy na terenie Sosnowca oraz komunikacji zastępczej w związku z przebudową torowiska pod
            wiaduktem w ciągu ul. Piłsudskiego w Sosnowcu pozostały bez zmian)
            LINIA NR 36 - Chorzów Rynek - Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski. Natomiast linia 20 (wykonująca w soboty tylko kilka kursów
             wieczorem
) nie kursowała wcale. Wszystkie tramwaje obsługiwały przystanek Katowice Rynek, gdzie czekały na połączenie z komunikacją zastępczą.

W zamian za wstrzymane tramwaje kursowało 5 autobusów z firmy Benedykta Nowaka ze Świerklańca na odcinku Katowice Rynek – Zawodzie Zajezdnia, zatrzymując się na wysokości przystanków tramwajowych. Odjazdami autobusów z rynku w Katowicach kierował regulator ruchu. Do obsługi linii wydelegowano Jelcze M11: #STA 27FK, #031, #019 (tego ostatniego w godzinach popołudniowych podmienił również „mig” #011 – w #019 nie działały ostatnie drzwi co bardzo utrudniało płynne wsiadanie i wysiadanie pasażerów), L11.3 #018 oraz Ikarusa 260.04 #STA G838. Wozy były oznakowane jedynie z przodu małą tabliczką z napisem „T” lub T-X (X-oznaczenie linii np. 7, 14, 15, 36 itp.) Większość wagonów tramwajowych rezerwowych postanowiono na rynku w Katowicach, natomiast dwie „stopiątki” stały również na bocznym torze w okolicach Placu Alfreda. Roboty torowe, mające zakończyć się wraz z nastaniem „północy” przedłużyły się do godz. 0:30. Tramwaje odstawione na Rynku oraz wdłuż ulicy Warszawskiej dopiero po ukończeniu robót ok. godz. 1.00 zjechały do zajezdni. W godzinach wieczornych kursował już tylko jeden autobus zastępczy co spowodowało niemały chaos i sprawiło iż w skrajnych przypadkach pasażerowie musieli oczekiwać na transport nawet do 45 minut.

Po wznowieniu ruchu tramwaje jadące w kierunku Zawodzia jadą lewym torem na odcinku ok. 200 metrów. Przejazd zabezpieczony jest sygnalizacją świetlną przekaźnikową.

(Opracowanie własne, oraz korzystając z informacji zawartych na www.wpk.katowice.pl/)

Zdjęcia wykonano 14.10.2006 r.

 

Jelcz M11 #019 - Zawodzie Zajezdnia

Jelcz L11.3 #018 - Katowice Warszawska

Jelcz L11.3 #018 - Katowice Rynek

Konstal 105Na #590 TŚ - Katowice Rynek

Konstal 105Na #599 TŚ - Katowice Rynek - centrum "przesiadkowe"

Ikarus 260.04 #STA G838 - Jedyny Ikarus wśród zatramwajów na tle teatru

Jelcz M11 #STA 27FK - Katowice Warszawska, Jelcz zmierza do Zawodzia

Jelcz M11 #031 - Przepełniony Jelcz podąża ku katowickiemu rynkowi