Ikarus 260 to
11-metrowa wersja autobusu miejskiego produkowana od 1972 roku. Pierwsze Ikarusy 260 w naszym kraju pojawiły się w 1973 roku, ich
odbiorcą był WPK Katowice, a w 1974 roku zadebiutowały one w eksploatacji
liniowej. I od tego czasu nieustannie wożą tysiące pasażerów.
Ikarus 260 produkowany dla Polski otrzymał
oznaczenie Ikarus 260.04 (wersja
ta posiadała prawie wszystkie odsuwane okna). W późniejszych czasach Ikarus 260 doczekał się zmodernizacji.
Wstawiono mu dwuskrzydłowe drzwi, nowy silnik RABA D10TS oraz automatyczną
skrzynię biegów.
Do Polski trafiło blisko 3600 Ikarusów 260.
IKARUS 260 |
||
Wymiary |
Długość |
11000 mm |
Szerokość |
2500 mm |
|
Wysokość |
3160 mm |
|
Rozstaw osi |
5400 mm |
|
Masa |
Własna |
9000 kg |
Całkowita |
16000 kg |
|
Silnik |
Marka i typ |
260.02,
260.43: RABA-MAN D2156 |
Moc |
silnik RABA-MAN D2156: 192 KM |
|
Usytuowanie |
między pierwszą a drugą osią |
|
Napęd |
na oś tylną |
|
Skrzynia biegów |
Marka i typ |
mechaniczna lub automatyczna
(ZF/Voith) |
Ilość biegów |
skrzynia mech.: 5 |
|
Układ drzwi |
260.02, 260.04: 2-2-2 -
(harmonijkowe) |
|
Wysokość podłogi |
940 mm |
|
Ilość miejsc
(ogółem/siedzących) |
91/23 |
|
|
trzystopniowy, każda lampa składa się z małych żaróweczek |
|
|
pneumatyczny, ze stanowiska kierowcy |
<<<POWRÓT<<< |
Opracowanie własne na podstawie:
http://www.wpk.katowice.pl/
http://www.trambus.info/index.php
www.ikarus280.prv.pl/