Ikarus 556 – Wersja solo Ikarusa 180. Na rynek trafiła w 1962 roku. Wkrótce też zasiliły parki taborowe węgierskich miast, z czasem dotarły także do innych krajów. Do WPK Katowice trafiły pod koniec lat sześćdziesiątych, natomiast do MPK Częstochowa na początku lat siedemdziesiątych. Kasacja autobusów nastąpiła pod koniec lat osiemdziesiątych.

 

 

IKARUS 556

Wymiary

Długość

10855 mm

Szerokość

2500 mm

Wysokość

2950 mm

Rozstaw osi

5480 mm

Masa

Własna

9000 kg

Całkowita

16000 kg

Silnik

Marka i typ

RABA-MAN D2156 HM 6U


Moc

silnik: RABA-MAN D2156 HMU 192 KM


Usytuowanie

między osiami

Napęd




na oś tylną

Skrzynia biegów

Marka i typ

mechaniczna

Ilość biegów

skrzynia mech.: 5 + R


Układ drzwi

(1-2-2)

Wysokość podłogi

??

Ilość miejsc (ogółem/siedzących)

556.12: 91/26
556.16: ??/21

 

<<<POWRÓT<<<




Opracowanie własne na podstawie:
 
http://www.dresdner-nahverkehr.de/bus/fahrzeuge_nach45/ikarus/ikarus_556.htm

http://www.mpk.czest.pl/gfx_foto/foto_31.html

http://autobusz.budapest.hu/elsaut_ik556.htm

http://www.kroniki.xis.katowice.pl/scripts/wyswietlrok.php?rok=1969